Maria – To make each day count

TORSDAGSTRÄNING: BRÖST OCH MAGE

Hej hopp! Här kommer torsdagens träning!

Passet är kort och består av 3 superset.

SET 1

Armhävningar på boll. Ju längre ut du har bollen ju tyngre blir det. Håll en stark kärna.

Peaks. Rulla bollen så att du går upp på tå. Spänn magen som mest när du är på toppen av din peak och andas ut samtidigt. Andas in när du hämtar ny fart för att få bäst effekt.

SET 2

Bröstpress med hantlar. Ligg på rygg på en bänk eller direkt på golvet. Stark kärna. Jag tar hjälp av benen för att känna att magen är på. Om du ligger på bänk så ska armarna inte gå under bänken men stanna i våglängd med axlarna.

Crunches. En annan variant av situps. Denna varianten hjälper till att fånga de sneda magmusklerna också.

 

SET 3

Vanliga armhävningar. På golvet, så många du orkar på tårna, sen resterande på knäna, upp till 10 st. Spänn magen och bröstet går först ner i backen.

Vanliga crunches. Utan att böja benen.

Gör dess set 3-4 gånger.

Som ni ser så har jag en ganska lång väg att gå i magträningen efter graviditeten. Jag tycker inte om att träna ren mage, för det är så tråkigt. Du blir inte så svettig och det känns inte som om du tränat. Men jag behöver det för att få tillbaka full styrka igen. Så jag försöker motivera mig själv att lägga in det en gång i veckan.

Brukar ni träna mage?

Detta pass är som sagt kort och jag satte ihop det en kväll då jag inte hade någon motivation  men kände att jag behövde träna för att få lite energi. Så det behöver inte alltid vara så mycket utan bara man gör något.

PUSS

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Lämna ett svar

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
stats